loading...
سرگرمی
مجید بازدید : 192 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

دانلود فیلم بارش تگرگ در تهران و کرج 10 فروردین 

پس از بارش تگرگ در قزوین و کرج، شهر تهران نیز که در ماه‌های اخیر و به خصوص در زمستان اخیر با بارش اندکی مواجه بود، آسمانی ملتهب داشت و طوفان و تگرگ بی‌سابقه پایتخت را درنوردید و پایتخت‌نشینان را غافلگیر و نگران ساخت؛< /a> نگرانی که با فروکش کردن طوفان و تبدیل تگرگ به باران شدید، برطرف شد.

 

در شرایطی که بارش‌های محدود در تهران در زمستان و بهار گذشته به نسبت بسیاری دیگر از نقاط کشور، نگرانی‌ها را نسبت به وضعیت پایتخت در تابستان هزار و سیصد و نود سه افزایش داده بود، امشب آسمان تهران شاهد رعد وبرق و طوفان شدید بود. ظاهراً قرار است این طوفان شدید و کم سابقه در تاریخ پایتخت، عدم بارش کافی برف در زمستان هزار و سیصد و نود سه را نیز جبران کتد، چرا که با بارش کم‌سابقه تگرگ با شدتی عجیب همراه بود.

_____________________________________________

دانلود فیلم بارش تگرگ در تهران و کرج 10 فروردین 

لینک دانلود سرور Uploadboy 

حجم فایل حجم :11 مگابایت

______________________________________________

طوفان و تگرگ کم‌سابقه در تاریخ پایتخت
لحظات آغاز بارش شدید تگرگ در پایتخت

شدت طوفان و تگرگ در پایتخت به حدی بود که بسیاری از خودروها، در کنا‌ره‌های خیابان متوقف شدند و این وضعیت تا ساعتی ادامه داشت اما برخی خودروسواران که دریافتند این وضعیت استمرار دارد، با کاهش شدت طوفان و تگرگ، راهی مقصدشان شدند. البته طی مسیر باقی مانده چندان ساده نبود، چرا که بسیاری از معابر اصلی پایتخت با آب گرفتگی بسیار شدید همراه شده بود و ظاهراً هنوز معابر تهران برای اتفاقات غیرمنتظره بازطراحی نشده است.

همزمان با این طوفان و تگرگ برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند بر اثر این تگرگ که در برخی دقایق به اندازه یک فندق بود، برخی نقاط تهران قطع شد و بررسی «تابناک» نشان داد که دسترسی به سیگنال‌های تلویزیون و ماهواره در بسیاری از مناطق با اختلال شدید مواجه شد. سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود امشب توفانی با سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت، در پایتخت بوزد اما اشاره نشده بود که وزش باد شدید با بارش سنگین تگرگ و سپس باران شدید همراه خواهد بود و شهروندان تهرانی از این اتفاق به شدت غافلگیر شدند.

در بیست و هفتم فروردین هزار و سیصد و نود یک نیز بارش شدید و تگرگ غافلگیرکننده بهاری در تهران رخ داد اما شدت و اندازه تگرگ‌هایی که امشب در تهران بارید و برای برخی از مردم -به خصوص خودروسواران- ایجاد نگرانی کرد، به مراتب بزرگ‌تر ار تگرگ فروردین سه سال پیش بود.

 

پس از این واقعه، برخی از ترس و خواندن نماز آیات در چنین موقعیتی گفته بودند. نماز آیات در چند صورت واجب می شود: اول-کسوف خورشید و خسوف ماه، اگر چه مقدار کمى از آنها گرفته شود. دوم-زلزله و هر حادثه غیرعادى که باعث ترس بیشتر مردم شود مانند بادهاى سیاه یا سرخ و یا زرد که غیرعادى باشند؛ تاریکى شدید، فرو رفتن زمین و ریختن کوه، صیحه آسمانى و آتشى که گاهى در آسمان ظاهر مى‏ شود.همچنین در غیر از کسوف و خسوف و زلزله، باید آن حادثه موجب ترس و وحشت بیشتر مردم شود، و حادثه ‏اى که ترس آور نباشد و یا موجب ترس و وحشت افراد نادرى گردد، اعتبار ندارد.

ذکر این نکته ضروری است، مواردی که نماز آیات برای آنها واجب است در هر شهری اتفاق بیافتد فقط مردم همان شهر باید نماز آیات بخوانند و بر مردم مناطق دیگر واجب نیست، ولی اگر مکان آنها بقدری نزدیک باشد که با آن شهر یکی حساب شود نماز آیات بر آنها هم واجب است.

مشخصاً درباره مواردی همچون طوفان، رعد و برق و تگرگ امشب، تاکید شده در موقعی که زلزله، رعد و برق و مانند اینها اتفاق می افتد، نماز آیات باید فورا خوانده شود و در صورتی که فرد نخواند تا آخر عمر بر او واجب است و هر وقت بخواند ادا است و با این اوصاف آنهایی که امشب ترسیده‌اند، نماز آیات جزو الزامات دینی برایشان محسوب می‌شود.

طوفان و تگرگ کم‌سابقه در تاریخ پایتخت
تصویر ارسالی یکی از مخاطبان از کرج

نماز آیات دو رکعت است و در هر رکعت پنج رکوع دارد، و دستور آن این است که انسان بعد از نیت، تکبیر بگوید و یک حمد و یک سوره تمام بخواند و به رکوع رود و سر از رکوع بردارد، دوباره یک حمد و یک سوره بخواند، باز به رکوع رود تا پنج مرتبه، و بعد از بلند شدن از رکوع پنجم دو سجده نماید و برخیزد و رکعت دوم را هم مثل رکعت اول بجا آورد و تشهد بخواند و سلام دهد.

 

این حال و هوا که گرما را از پایتخت دورت می‌سازد، یادآور سروده ملک الشعرای بهار در وصف تگرگ است:

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 857
  • کل نظرات : 89
  • افراد آنلاین : 22
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 129
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 158
  • باردید دیروز : 68
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 377
  • بازدید ماه : 377
  • بازدید سال : 31,167
  • بازدید کلی : 633,449